Комунальне підприємство розраховує на підтримку в рамках обласної програми «Питна вода». Кошти необхідні для погашення заборгованості із виплати заробітної плати працівникам.
Фінансові показники компанії-постачальника обговорили під час наради, яку очолила перший заступник голови облради Людмила Любім. В засіданні також взяли участь директор департаменту фінансів ОДА Сергій Медвідь та голова Запорізької обласної профспілки працівників ЖКГ, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення Алла Малигіна.
Як повідомив директор Облводоканалу Сергій Басанський, на сьогодні підприємство має дефіцит грошових коштів для розрахунків по зобов’язаннях, у тому числі у зв’язку з низьким рівнем розрахунків споживачів за надані послуги з центрального водопостачання. Найбільшими боржниками за спожиту питну воду залишаються КП «Бердянськводоканал» — 14 856,8 тис грн, та споживачі водогону Вільнянськ-Новоимиколаївка, які заборгували близько 16 млн грн. У листопаді частину боргу має погасити бердянське підприємство та цих коштів буде недостатньо для розрахунків з працівниками. Крім того, через карантин обсяги реалізації послуг з водопостачання стосовно обсягів, затверджених в тарифах, знизилися в цілому по підприємству на 15,05% лише за 2020 рік.
Наразі КП «Облводоканал» розраховує на підтримку у 10 млн грн, необхідних для погашення боргів із заробітної плати.
Аби не накопичувати борги надалі підприємство пішло на важкий крок – запровадження триденного робочого тижня, — повідомив директор КП «Облводоканал» Сергій Басанський.
Директор департаменту фінансів облдержадміністрації Сергій Медвідь зауважив, що питання про додаткове фінансування можливо вирішити лише на сесії обласної ради, а перерозподіл бюджету запланований на грудень.
— Розуміючи, що основна причина збитковості підприємства – це крупні боржники, слід посилити роботу зі стягнення дебіторської заборгованості та лише такими кроками підприємство не подужає фінансові проблеми, — акцентувала перший заступник голови облради Людмила Любім. – Тож вважаю за доцільне скласти графік з погашення боргів із заробітної плати, а паралельно відпрацьовувати механізм залучення фінансової допомоги з коштів обласного бюджету. Важливо також при всій складності ситуації зберегти належну якість комунальної послуги для жителів області, — підкреслила Людмила Любім.
Нагадаємо, що за період 2018-2020 років КП «Облводоканал» суттєво змінив підходи у роботі з громадянами, було введено автоматизовану систему обліку реалізації послуг та виторгу, запрацював кол-центр, послуга «особистий кабінет» споживача тощо. Вживаються також заходи з покращення центрального водопостачання й водовідведення, економії ресурсів тощо.
Відділ комунікацій Запорізької обласної ради